sâmbătă, 4 iunie 2011

Un fel de revelion cu Stela şi Arşinel


Mi-am amintit azi, fiind sâmbătă din aia faină (caldă, cu ness, pipă, masă-n curte şi cablu de net de vreo 25 de metri) că românii-s miştocari. Şi nu doar de la Vacanţa Mare "Veche" încoace, ori de la Grupul (studenţesc) Vouă din anii '80, ci de pe la 1900 mai cu folos. A trăit la un moment dat un tip, Alexandru Teodoreanu, nume de scenă Păstorel Teodoreanu. Tipu' a fost jurist şi gastronom, dar scria şi epigrame repet, cu folos. iată câteva:

*Consolare*

Două lucruri mai alină
Al meu chin şi a mea boală:
Damigeana când e plină
Şi femeia când e goală.

*Epigramă pentru Marx, Engels, Lenin - Stalin - Ana Pauker*

Două bărbi, o ţăcălie,
O mustaţă fumurie
Şi o "gaură" pustie -
Vai de biata Românie!

*Domnilor cârciumari din ţara mea*

M-a ajuns amarul,
Apa şi veninul:
Să vă fie anul
Cum v-o fi şi vinul.

*Unul bea că-i băutor*

Unul bea că-i băutor,
Altul bea că-i bestie,
Numai eu, că am umor,
Beau aşa, de chestie.

*Statuii ostaşului sovietic*

Soldate rus, soldate rus,
Te-ai înălţat acolo sus
Că liberaşi popoarele
Sau că-ţi put picioarele?

*La restaurantul Uniunii Scriitorilor*

Beau băieţii harnici
De cu seară-n zori:
Unii sunt paharnici,
Alţii turnători.

*Boi-miniştri...*

Caligula Imperator
A făcut din cal, senator,
Comuniştii, mai siniştri,
Au făcut din boi, miniştri...

*În guvernul Groza...*

În guvernul Groza, cel de concentrare,
S-au primit trei membri pentru completare,
Însă, ca să fie-un cabinet etern,
Îmi bag şi eu membrul în acest guvern.

Un comentariu: