marți, 15 martie 2011

C-aşa suntem noi

Am fost şi eu martor prin intermediul mass-media la evenimentele din ultima perioadă din Japonia. Tragic într-adevăr. Ceea ce este însă mai tragic, este faptul că orice catastrofă de genul acţionează ca un magnet pentru tot soiul de inapţi ce ţin neapărat să-şi dea cu părerea. Eu, ca să nu fac parte din această categorie, îmi dau cu părerea de ei (cu altceva ar fi ilegal).
Încurajaţi de titlurile de pe la televiziuni ce invariabil conţin cuvântul "apocalipsă", au ajuns în direct mulţi specialişti cu 2 clase ce caută senzaţionalul acolo unde n-ar trebui.

"Există pericolul ca în viitor România să fie lovită de un tsunami." Personal sunt de acord cu această informaţie, mai ales că Marea Neagră este de fapt o Mare Mică, semi-deschisă, deci există toate premisele. Inginerii moldoveni deja lucrează la creearea unor case cu cârmă incorporată, în special pentru a veni în ajutorul celor care se plâng în fiecare an că le trece Siretul prin bucătărie, dar şi a Constănţenilor ce riscă să-şi ude şlapii prin spatele City Park dacă din pricina cutremurului de 3 grade din Banat lacul Tăbăcărie scuipă din melasa verde ce-l acoperă.

"Cernobâl 2?" Nu-i nevoie să cunoşti fizică nucleară pentru a citi un articol, două, scrise de specialişti care explică ca pentru sugari (o comparaţie faină cu o oală de ciorbă cu componenţă nespecificată) că Fukushima nu e Cernobâl, Japonia nu e URSS şi că lumea civilizată e mult mai departe de noi decât credem.

"România s-a deplasat cu 666 de metri în interiorul Ungariei." - preferata mea de altfel. Dacă n-ar fi fost deja postată "ştirea" pe fb, aş fi postat-o eu. Oamenii cu cap de la www.trombon.ro se ocupă cu umorul de calitate, însă "ştiriştii" de 35 de ani care arată decent şi cam atât au uitat ce e aia o tromboneală şi o luat-o de bună în câteva publicaţii şi, din ce am văzut eu, un post de televiziune.

Mărmureanu apără şi păzeşte!
Serios, e sigurul ce dă mereu informaţii precise, drept dovadă are air-time de vreo 2 minute pe cutremur.

2 comentarii:

  1. Daca ne loveste pe noi un cutremur zdravan suntem terminati. In 77 statul Roman era mult mai organizat ca astazi si am facut cat de cat fata, insa acum ... Doamne fereste. In privinta centralei, daca japonezii au probleme atat de mari in stapanirea reactoarelor, cred ca daca s-ar fi intaplat la noi am fi sarit deja in aer.

    RăspundețiȘtergere
  2. Într-adevăr, în cazul producerii unui cutremur de 7.5 ca să nu zic 7, ar fi dezastru. La centrala nucleară nici nu vreau să mă gândesc...

    RăspundețiȘtergere