joi, 22 ianuarie 2009

Ne civilizam (?)

Ma simt oarecum prost ca am injurat primaria din Limanu ieri, cand am auzit ca se asfalteaza Vama Veche. Da, ai citit bine, TOATA Vama Veche. Mi-au venit iar in minte vechile fraze "nu mai e cum era" , "se strica de tot" etc. dar dupa aia am stat si m-am gandit...asa va trebe. Vama Veche nu mai reprezinta demult un loc de adunare pentru oameni de calitate (in mare parte) ci e un loc in care mergi sa te imbeti, sa boschetaresti, sa te bati si sa faci alte trebi neortodoxe.

"Jumate din pacatele Romaniei se petrec in Vama Veche".

Probabil ca era inevitabil. Inainte de toate, Vama era un sat. De pescari. Saraci. Vine lume, facem alimetara. Vine lume mai cu bani, dam cazare. Vin BMW-uri, facem hotel. Vine cacatu ala cu Bentley de vara trecuta, ii facem sosea frate. Sincer, nu asta inteleg eu prin "civilizatie". Prin "civilizatie" si "aderaraea la UE" inteleg autostrazi, curatenie in orase, siguranta, salarii mai bune, inflatie mai mica, nu asfaltarea unei localitati cu suprafata putin mai mare decat parcul de la primarie.
Ca o incheiere in ton "optimist" : " Nu e loc de noi in lumea voastra ! "

3 comentarii:

  1. si cealalta jumatate se petrec in 2 mai...
    din fericire generatia noastra inca a mai prins locuri faine.... nealterate de strazi/ autostrazi/ magazine/ baruri... din pacate geberatiile viitoare nu vor mai prinde... romania se vinde pt o mana de bani, ne vindem muntii, ne vindem sufletul...arghhhh

    RăspundețiȘtergere
  2. Asta e ..pana la urma, mai mult conteaza oamenii. Mergem in Vama in continuare, pana nu o mai fi la propriu loc si pentru noi Dupa, luam prietenii si plecam in alta parte.Corect?

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nu cre`k spiritu` Vamei se masoara in cantitatea de asfalt turnata pe strazi (care intre noi fie vb`a...oricum o sa fie de proasta calitate, asa k in no time...o sa fie ca la inceput )... mai degraba conteaza populatia care frecventeaza Vama, cei mai multi intr`adevar cu scopuri mai mult sau mai putin 'crestine' :)

    RăspundețiȘtergere